Rejsedagbog

Florida

Vi landede meget tidligt om morgenen i Orlando. En lidt turbulent flyvetur ifølge de andre i Andefamilien, både med hensyn til selve flyvningen, men også

Las Vegas

Vi skulle nu ud på en længere køretur med And bag rattet. Det er ganske hyggeligt at køre når vi har fantastiske spillelister og diverse

San Francisco

Efter at have tilbragt hele dagen i L.A. med vores danske venner, satte vi nu kursen nordpå.  Vi valgte at tage et ophold for natten

Los Angeles

I de 4 måneder vi har været afsted, har alle bookninger, reservationer, afhentninger og mødetider bare passet spot on. Ingen forsinkelser eller aflysninger...det blev der

New Zealand / Nordøen

En uge skal vi tilbringe på nordøen. Vi er godt spændte på om fordelingen af vores Syd versus Nord dage vil være det rigtige valg.

New Zealand / Sydøen / 3

Vi skulle checke ud fra lejligheden i Queenstown klokken ti. Vi satte kursen mod Arrowtown, som er en hyggelig og gammel guldgraverby, som er blevet

New Zealand / Sydøen / 2

Så kaster jeg mig ud i endnu en beretning fra vores rejseeventyr. For mig er det at skrive, som at trække i en 1-armet tyveknægt.

New Zealand / Sydøen / 1

Det var første gang vi stiftede bekendtskab med Emirates. Det var virkelig en fornøjelse at flyve de ca. 3 timer turen varede. Jeg skulle jo

Sydney

Vi havde atter valgt at booke os ind på et apartment hotel. Waldorf hedder stedet. Der skal lidt koncentration til for at kunne stave og

Melbourne

Pegasus Apartment Hotel er stedet, vi har valgt som base for vores seks dage i Melbourne. Vi bor på en sidegade til en af hovedgaderne,

Alice Springs

Pyha vi skulle virkelig tidligt op… Klokken 3 om morgenen - eller natten om du vil - ringede vækkeuret. Der var afgang til lufthavnen klokken

Perth

Vi ankom til Perth lidt over midnat. Fik hurtigt spottet en pengeautomat. Nu skulle der tankes Australske dollars. Tog en taxa til Hay Street, hvor

Bali 2/2

Med hele ni dage på Bali, har vi virkelig en masse oplevelser at berette om. Putu, vores private chauffør og guide tog os impulsivt med til

Bali 1/2

Det var en spændt Andefamilie der landede på Bali. Her skulle Nicholas’ gode ven, Valdemar, nemlig støde til os. Han havde haft en lang rejse

Singapore

Et anderledes hotel vi er havnet på, her i Singapore. YOTEL hedder stedet. Det er nogle af verdens bedste flykabine designere som har været kreative

Georgetown/Penang

Busturen fra Trang til Georgetown var en af de oplevelser, som var lidt (meget) udenfor vores komfortzone. Fyldt offentlig minibus. Krydsning af grænse. Skift af

Trang

Trang er normalt bare en transitby for turister. Det er fra denne provins-hovedstad, at alle de skønne øer - som skulle være nogle af Thailands

Koh Lanta

Casuarina Resort hedder stedet vi har booket os ind på. Det er beliggende på den billedskønne strand Long Beach, og helt ned til vandet. Stranden

Aonang/Krabi

Efter nogle gode dage i Bangkok, og med en storbys hektiske leben, var vi igen klar til sol, liggestole og kølige dukkerter. Efter en kort

Bangkok

Virkelig vemodigt at tage afsked med Vietnam. Det land vil uden tvivl have en særlig plads hos os.   Så sød en befolkning, gæstfri og

Phu Quoc 2/2

Vi var overhovedet ikke klar til at skulle forlade øen. And var via hotels.com faldet over en skøn perle. Det her sted var vi meget enige

Phu Quoc 1/2

Efter varme dage i HCMC trængte vi alle 4 til en afslappende ferieform. Vi længtes efter strand/pool og solvogne. Meget håbefulde tog vi flyet fra

Ho Chi Minh City/Saigon

Vi bor i den skønneste lejlighed i Distrikt 3 her i HCMC. Oakwood Apartments hedder stedet hvor vi bor. Det var mig der trumfede lidt

Mai Chau

Vi glædede os alle til at skulle forlade hektiske Hanoi, og komme ud til rolige Mai Chau. Det er faktisk sådan, at de fleste hoteller

Hanoi

Vi bor på Splendid Holiday Hotel. Et forholdsvist lille hotel med 17 værelser hvoraf vi så har de to af dem. Personalet er super søde

Hong Kong

Vi landede i Hong Kong klokken 5 torsdag morgen. Ingen af os havde fået sovet i løbet af natten på flyveturen. Filmfælden fangede os på

Overraskende Dubai…

Vi landede kl. 02 natten til søndag, og havde bestilt en afhentning via vores hotel. Flyveturen med god plads var der intet at klage over. Faktisk